Infolinia 33 444 88 80

FAQ

1. Jak zostać użytkownikiem Polskiego Roweru?
Aby zarejestrować się w systemie wykonaj następujące czynności:
– wypełnij formularz rejestracyjny na stronie
– kliknij w link aktywacyjny otrzymany w mailu po wypełnieniu formularza rejestracyjnego (pamiętaj o podaniu prawidłowego adresu)
– doładuj swoje konto w systemie kwotą minimum 10 zł (minimalna kwota niezbędna do wypożyczenia roweru)
– na początek sugerujemy doładować konto kwotą z przedziału 12-15 zł

2.Do czego służy numer telefonu i PIN oraz nazwa użytkownika i hasło w systemie Polski Rower?
Numer telefonu i PIN służą do wypożyczania rowerów w stacjach i logowania do aplikacji mobilnych. Pamiętaj aby podczas rejestracji podać poprawny numer telefonu w formacie 48 xxx xxx xxx.
Ułatwi to kontakt z pracowników Call Center z Tobą. Czterocyfrowy numer PIN jest wybierany przez Ciebie samodzielnie. Wybierz takie cyfry aby numer PIN nie był zbyt łatwy do zapamiętania i użycia przez przypadkowe osoby.
Nazwa użytkownika i hasło służą do logowania się do panelu zarządzania kontem użytkownika przez przeglądarkę internetową na stronie filfri.eu

3. Czy możliwa jest rejestracja bez dostępu do Internetu?
Nie. Rejestracji można dokonać na www.polskirowermiejski.pl jedynie za pośrednictwem przeglądarki internetowej na komputerze lub urządzeniu mobilnym

4. Jak doładować konto?
Kliknij w zakładkę ZASILENIE KONTA po zalogowaniu na swoim koncie użytkownika na Polski Rower. Wybierz kwotę doładowania, a system automatycznie przekieruje Cię do systemu przelewy24.pl w którym masz do wyboru wiele form płatności. Wybierz najbardziej odpowiednią dla siebie. Po zakończonej transakcji i doładowaniu konta system przekieruje Cię z powrotem na Twoje konto. Po zakończonej operacji sprawdź czy saldo się zgadza

5. Jaka jest minimalna kwota wymagana do wypożyczenia roweru?
Minimalna kwota jaką Użytkownik powinien posiadać na swoim koncie to 10 zł. Jeśli saldo konta będzie niższe – wypożyczenie nie będzie możliwe. Sugerujemy utrzymywanie salda ok. 12 – 15 zł aby bez obaw o czas korzystać z rowerów nawet podczas dłuższych przejazdów

6. Z kim kontaktować się w celu uzyskania pomocy?
W przypadku jakichkolwiek pytań lub problemów związanych z systemem Polski Rower Miejski skontaktuj się z naszym Call Center drogą telefoniczną pod numerem 33 444 88 80 lub mailowo na adres bok@polskirowermiejski.pl

7. Jakie są sposoby wypożyczenia roweru?
Rowery można wypożyczyć na dwa sposoby:
– przy użyciu klawiatury w terminalu stacji
– przez aplikację mobilną na Android i iOS

8.Wypożyczenie roweru za pomocą dostępnych metod:
a) Wypożyczenie przy użyciu terminala w stacji:
– podejdź do terminala (ekran jest domyślnie wyłączany aby oszczędzać energię)
– dotknij zielonego przycisku ENTER na klawiaturze aby włączyć ekran
– wybierz język
– wprowadź numer telefonu i PIN (numer telefonu poprzedź „48”)
– wprowadź numer wybranego roweru
– pobierz wybrany rower ze stojaka

b)Wypożyczenie przez aplikację mobilną
– pobierz i zainstaluj Filfri App z Google Play lub App Store
– zaloguj się przy użyciu numeru telefonu i PINu
– udaj się do dowolnej stacji
– wybierz dostępny rower z listy i kliknij WYPOŻYCZ
– rower zostanie zwolniony z uchwytu – pobierz go ze stojaka

9. Ile kosztuje wypożyczenie Polskiego Roweru?
Pierwsze 20 minut jazdy jest za darmo
Pierwsa godzina kosztuje 1 zł, druga 2 zł, a trzecia 3 zł, a każda kolejna 4 zł. Naliczanie opłat jest minutowe.
Opłaty za poszczególne przedziały czasowe są sumowane np. za wypożyczenie 80 minutowe Klient zapłaci 1,00 zł + 2,00 zł = 3,00 zł

10. Kiedy mogę korzystać z Polskiego?
Rowery Polski Rower dostępne są przez 24h 7 dni w tygodniu w czasie trwania sezonu rowerowego – od 1 lipca do 30 października.
Sugerujemy aby nie przekraczać maksymalnego regulaminowego czasu wypożyczenia – 6 godzin

11.Ile rowerów mogę wypożyczyć jednocześnie?
Każdy użytkownik posiadający konto Polskiego Roweru może wypożyczyć tylko 1 rower

12. Na ekranie terminala stacji nic nie widać. Czy stacja działa?
Z uwagi na włączoną opcję oszczędzania energii wszystkie terminale mają domyślnie wyłączone ekrany. Wystarczy dotknąć zielonego przycisku ENTER aby wzbudzić stację. Po upływie 3 sekund na ekranie pojawi się menu główne. Możesz rozpocząć proces wypożyczenia

13. Jak sprawdzić ile rowerów jest dostępnych w stacji?
Po wzbudzeniu ekranu stacji w dolnej jego części widać różnokolorowe prostokąty:
– zielone – rower jest gotowy do wypożyczenia
– niebieskie – rower został zarezerowowany przez innego użytkownika
– czerwone – brak roweru w stacji lub jest niedostępny
– czarne – rower jest serwisowany – jest niedostępny dla użytkownika

14. Jak prawidłowo odpiąć rower ze stacji podczas wypożyczenia?
Rower mocowany jest do stacji za pomocą uchwytu dokującego i elektrozamka (stalowa lina z zatrzaskiem). Sugerujemy aby odpinać rower od stacji trzymając ręką za uchwyt dokujący

15. Co zrobić kiedy podczas wypożyczenia rower nie chce wypiąć się z wybranego uchwytu?
Skorzystaj z innego roweru dostępnego w stacji. Jeśli to możliwe poinformuj nasze Call Center lub zgłoś awarię przez aplikację mobilną

16. Gdzie mogę zwrócić rower?
Rower można zwracać w dowolnej stacji działającej w Systemie Polski Rower. Aby odszukać najbliższą skorzystaj z aplikacji mobilnej i wybierz opcję – Znajdź Stację/Mapa

17. Co zrobić kiedy rower nie nadaje się do jazdy?
Jeśli zauważysz że rower jest w jakikolwiek sposób uszkodzony (brak powietrza, zerwany lub luźny łańcuch, uszkodzone oświetlenie, brak plastikowej końcówki na końcu uchwytu dokującego lub jakikolwiek inny defekt) prosimy o kontakt z naszym Call Center lub zgłosić awarię w aplikacji mobilnej

18. Jak prawidłowo zwrócić rower?
Wystarczy wprowadzić uchwyt dokujący roweru do wolnego uchwytu w stacji. Nie musisz wykonywać żadnych dodatkowych czynności. System automatycznie rozpozna zwracany rower dzięki chipowi zamontowanemu na końcu uchwytu dokującego. Po prawidłowo zakończonym zwrocie stacja odtworzy komunikat głosowy – „dziękujemy za wypożyczenie roweru”
PAMIĘTAJ aby za każdym razem sprawdzić krótkim szarpnięciem roweru czy nastąpiło poprawne zamknięcie elektrozamka w uchwycie

19.Co zrobić jeśli pomimo wpisywania poprawnego numeru roweru w terminalu stacji wyświetla się komunikat „brak wybranego roweru w stojaku”?
Skontaktuj się z Call Center i poinformuj nas o tym fakcie. Jeśli jest dostępny inny rower – spróbuj go wypożyczyć

20.Inny użytkownik wypożycza rower za pomocą klawiatury w stacji. Czy w tym czasie mogę wypożyczyć rower za pomocą aplikacji mobilnej?
Użytkownik wypożyczający rower za pomocą klawiatury w stacji jest nadrzędny w stosunku do aplikacji mobilnej. Poczekaj aż zakończy proces wypożyczania. Jeśli nie system automatycznie ustawi Twoje wypożyczenie w kolejce, a wypożyczenie Twojego roweru nastąpi po zakończeniu wcześniejszej operacji?

20.Nie chcę już korzystać z systemu Polski Rower. Co muszę zrobić aby usunąć konto?
Napisz do nas mail na adres bok@polskirowermiejski.pl podając pełne dane osobowe, numer konta (zwrócone zostaną niewykorzystane środki) oraz deklarację chęci usunięcia konta
Wszelkie dodatkowe informacje możesz uzyskać kontaktując się z naszym Call Center -33 444 88 80

Życzymy przyjemnego i bezpiecznego korzystnia z Polskiego Roweru